Smaakt: een merk met een missie

 – 1 oktober 2018 –

Smaakt: elke hap telt!

Smaakt vult met haar assortiment al jaren het supermarktschap. De consument heeft de weg naar de verantwoorde producten van het merk gevonden. Altijd biologisch, zonder geraffineerde suikers en met de juiste toegevoegde waarde. Bij dit alles staat natuurlijk de smaak voorop, de consument vindt het lekker maar wat kenmerkt nog meer het merk Smaakt? Aan het woord Sandra Vissers, Trade & Category Manager van de Smaakspecialist.

Smaakt is een merk met een missie dat naadloos aansluit bij de ambities van social venture de Smaakspecialist. Het merk levert door kennis- en inspiratiedeling over voeding een wezenlijke bijdrage aan het bewustzijn van de consument. Wij geloven dat het belangrijk is dat mensen een bewuste keuze kunnen maken over wat je wel en niet eet’, aldus Sandra Vissers. ‘Dit wordt ingevuld met onder meer het lesprogramma Kidsproef dat inmiddels is gedoceerd aan duizenden kinderen in Nederland.’

Behoefte van de klant staat voorop
‘De doorontwikkeling op assortiment is bij Smaakt een continuproces. Met een breed DKW-assortiment zijn de producten in steeds meer categorieën binnen de retail te vinden. Binnen mijn team komen data, research en new product development samen. We gaan in dialoog met de retailer om de behoeften te bepalen en de juiste invulling te realiseren. Op basis van jarenlange ervaring en met een kwalitatief hoogwaardig basisassortiment kunnen we snel inspelen op de behoeften die leven bij de consument en dus bij de retailer.’

Biologisch en vrij van geraffineerde suikers
‘Naast het feit dat de producten simpelweg lekker zijn, speelt voor ons gezondheid ook een belangrijke rol. Uitgangspunt is dat alle producten biologisch zijn en vrij van geraffineerde toegevoegde suikers. Daarnaast is inmiddels ruim 85 procent van het assortiment vegan en zijn veel producten glutenvrij. Dit alles past bij een verantwoorde levensstijl. Hiermee spelen we in op de behoefte van de consument en retailer naar functionele voeding.’

Ontwikkeling duurzame verpakkingen
‘Naast de productintrinsieke ontwikkelingen spelen natuurlijk ook de verpakkingen een voorname rol. Dit is een proces wat nooit stilstaat en waar wij constant aan het innoveren zijn. Ik ben dan ook trots op het feit dat in het najaar een nieuwe verpakking wordt gelanceerd. Deze kan volledig gerecycled worden en is voor meer dan 70 procent uit hernieuwbare grondstoffen gemaakt.’

Landelijke mediacampagne: elke hap telt
‘Bij het huidige succes van Smaakt speelt volgens Sandra de bekendheid van het merk in combinatie met het vertrouwen in onze producten een belangrijke rol. Om nog meer consumenten te bereiken gaat er dit najaar een grootschalige landelijke campagne van start. Met de pay-off Smaakt: Elke hap telt wordt een mediacampagne uitgerold waarbij het merk op drie fronten wordt uitgelicht: Smaakt is goed voor jezelf, je omgeving en jouw toekomst. Zowel on- als offline wordt zichtbaarheid gegenereerd, waarbij natuurlijk externe partners worden ingezet, maar ook de enorme online community van Smaakt intensief wordt geactiveerd. Wat mooi is dat in de campagne alle elementen waar het merk voor staat samen komen. Dat voelt goed!’