De Smaakspecialist wint 3x Gouden Partner!

ULVENHOUT – De Smaakspecialist loopt al tijden op de troepen vooruit. Bewuste voeding is de corebusiness van de fabrikant en met een Gouden Partner in de categorie Brood(vervangers) en Ontbijtgranen is er een nieuwe dimensie toegevoegd. Retailers blijken de kennis, innovaties en vooral het meedenken van De Smaakspecialist steeds meer te omarmen, ziet founder Pieter Dirven. “Het uitbreiden van een duurzaam assortiment is een hot topic.” Een interview met de Levensmiddelenkrant, initiatiefnemer van de Gouden Partner.

 

Van harte gefeliciteerd, jullie hebben de Gouden Partner gewonnen! Wat is jullie eerste reactie?

“Fantastisch om wederom in de prijzen te vallen als Gouden Partner, en niet één, maar zelfs drie keer! Binnen het schap met ‘Bewuste voeding’ zijn wij al jaar en dag een begrip en het is heel fijn om te horen dat onze adviserende rol daar nog steeds enorm gewaardeerd wordt. Maar waar we het meest trots op zijn, is dat we nu ook als Gouden Partner bestempeld worden in de categorie Brood(vervangers) en ontbijtgranen. Bewuste voeding, en in ons geval biologische voeding, krijgt een steeds grotere rol binnen het reguliere schap, wij noemen dat zelf cross category. Dat is voor ons ontzettend belangrijk om verder te kunnen groeien en de Nederlandse consument duurzamer en gezonder te laten eten.”

 

Wat maakt dat jullie de prijs in de wacht hebben gesleept?

“Wij zijn ontzettend klantgericht. Dit is te voelen in alle facetten van de samenwerking: we geven assortiments- en schapadvies op maat, denken mee met de klant over de innovaties waaraan behoefte is en voeren geen onnodige prijsverhogingen door. Daarnaast helpen wij de klant met het uitbreiden van zijn duurzame assortiment: een hot topic. Wij zijn blij te zien dat steeds meer fabrikanten duurzame(re) alternatieven aanbieden, maar bij ons is duurzaamheid de grondslag van ons bestaan. De kennis die wij meebrengen is van onschatbare waarde.”

 

Wat zijn de gevolgen van de inflatie voor jullie productie?

“De prijsverhogingen die wij noodgedwongen hebben moeten doorvoeren vanwege de stijging in kosten, zijn pijnlijk. Je wilt de drempel om te kiezen voor biologische producten niet verhogen. Het spreekt voor zich dat de impact bij duurdere producten groter is. Gelukkig hebben wij nauwelijks krimp ervaren. Ook onze productie heeft hier beperkt onder te lijden gehad. Wij zijn ook in deze tijden een betrouwbare partner gebleven.”

 

Hoe kunnen supermarktondernemers meeliften op jullie succes?

“Laat ons je helpen. Breid je assortiment uit met biologische producten, een duurzame keuze voor mens, dier en milieu. Consumenten worden steeds bewuster, dus de vraag groeit. Daarnaast zet ook de overheid in op het verduurzamen van de keten: naast de Green Deals, de Sustainable Development Goals en Farm to Fork, stelt nu het Nederlandse ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselveiligheid ook plannen en targets op om de biologische sector te laten groeien. Wacht niet af tot de deadline, maar bereid je nu voor op de toekomst.”

 

Wat gaan jullie doen om over twee jaar weer uitgeroepen te worden tot Gouden Partner?

“We zijn vastberaden om steeds meer terrein te winnen in de keukenkastjes van de consument en zullen zowel klant als consument blijven overtuigen met onze goede producten, gedegen adviezen en gezonde dosis overtuigingskracht. Want samen kunnen we de wereld een mooiere en gezondere plek maken!”

 

Dit artikel verscheen als een publicatie in de Levensmiddelenkrant: link

Meer weten of in contact komen met de Smaakspecialist? Stuur een bericht naar info@desmaakspecialist.nl of bel 076-565 67 09