Ons verhaal in Breda Business en Lifestyle magazine

In de april 2023 editie van het Breda Business & Lifestyle magazine is een mooi artikel gepubliceerd over de Smaakspecialist. Hierin vertelt founder Pieter Dirven onder andere over het begin van de Smaakspecialist, de ontwikkelingen in de afgelopen jaren en wat de doelen zijn voor de toekomst. We zijn er trots op om ook in dit magazine ons verhaal te mogen vertellen. In het artikel komt duidelijk onze missie naar voren: verantwoord eten voor iedereen toegankelijk maken, met liefde en aandacht voor mens, natuur en milieu. Pieter: “Wij staan voor het gebruiken van de aarde in plaats van het verbruiken van de aarde.”

Het artikel begint met de vraag waarom Pieter de Smaakspecialist is begonnen. “Ik ben supermarktondernemer geweest en ik ben in 2004 voor het eerst in aanraking gekomen met biologische, gezonde en verantwoorde voeding. Toen zag ik ook wat biologische voeding nou écht betekent voor onze wereld. Er is een enorme behoefte aan advies en ondersteuning op het gebied van gezonde en verantwoorde voeding in het supermarktkanaal. Wij kunnen retailers helpen om biologische producten meer te integreren om zo – samen met ons – het verschil te maken in een wereld waarin we de aarde gebruiken in plaats van verbruiken.”

Naast de verkoop van een breed scala aan producten van onze mooie merken BioToday, Smaakt, Consenza, RAW Organic Food en Seamore, heeft de Smaakspecialist ook meerdere impact programma’s. Pieter: “We willen mensen bewust maken van de kracht van goede voeding voor een leefbare wereld. Zo hebben we met twee van onze impact programma’s, Bio Proeflokaal en KidsProef, het laatste jaar eindelijk grote stappen kunnen zetten nadat we tijden door Corona werden tegengehouden.”

Nog een hoogtepunt van het afgelopen jaar is de renovatie van de Tiend: de evenementenlocatie op Landgoed Luchtenburg. “De Tiendschuur is een monumentaal pand, welke we recentelijk helemaal hebben verbouwd. Hierbij hebben we natuurlijk duurzaamheid in acht genomen. We maken gebruik van een warmtepompsysteem om het pand te verwarmen en we zijn van het gas af. Er komen ook zonnepanelen, zodat we nul impact hebben.”

En nu? Pieter: “Ik wil zoveel mogelijk mensen inspireren en bereiken, zodat ze gaan nadenken over hun voeding en over de impact die ze zelf op de aarde hebben. Daarom wil ik de komende jaren nog meer investeren in onze impact projecten én in de verkoop van onze biologische voeding, want dan maken we daadwerkelijk het verschil.”

Benieuwd geworden naar de rest van het artikel, lees het hier! Of bekijk het hele magazine.