Smaakt verkozen tot ‘One2Watch’

Jaarlijks publiceert Synergie de lijst met de 40 meest inspirerende organisaties voor Nederlanders. Zij die de lijst nét niet halen omdat ze nog niet bekend genoeg zijn, worden getipt om in de gaten te houden. Vol trots mag Smaakt zich vanaf nu een “One2Watch” noemen, samen met andere impactorganisaties zoals Pieter Pot, YB by Yoghurt Barn, Patagonia en MUD Jeans. Tijdens het fantastische evenement Impact on the Beach werden de winnaars bekend gemaakt en Too Good To Go voert voor de vierde keer de inspirerende top 40 aan. 

Smaakt als One2Watch

Opvallend is dat veel impactorganisaties de Inspirerende 40 domineren. Het onderzoek dat adviesbureau Synergie uitvoerde onder ruim 5.100 Nederlanders laat zien dat organisaties met een maatschappelijke missie het meest inspireren. 23 Van de organisaties uit de 40 zijn aan te merken als Impactorganisatie. In de lijst met de 25 Ones2Watch geldt dat zelfs voor allemaal, waarvan ook nog eens 11 van die organisaties het B Corp certificaat dragen. Voor een positie in de Top-40 dienen organisaties een ‘bekendheidsdrempel’ van 10% te behalen. De Ones2Watch zijn organisaties die wél inspireren, maar die drempel nog niet halen. We zijn er als B Corp ontzettend blij mee dat ons merk Smaakt in de Ones2Watch lijst prijkt!

Het onderzoek

Inspirerende organisaties scoren goed op 4 pijlers die Nederlanders als inspirerend ervaren. De meest belangrijke daarvan is “visie op de wereld van morgen”, gevolgd door “innovatieve organisatie”, “prikkelende relatie” en “next level klantervaring”. Die laatste is niet alleen belangrijk, maar in zekere zin ook voorwaardelijk. Organisaties met een matige klantervaring (product, service, dienst), scoren over het algemeen ook lager op de 3 andere pijlers.

Lees meer