– 5 november 2019 –
Ruim 120 supermarktprofessionals zijn tijdens de Distrifood Dag van de Supermarkt meegenomen in een inspirerend dagprogramma. Zo kregen zij een uniek kijkje in de keuken van Albert Heijn Zaltbommel, die wordt omgebouwd naar het nieuwste winkelconcept van AH. Daarnaast stond een bezoek aan Plus Giel Smits Culemborg, de tweede beste Plus van Nederland, op het programma. Daar werden de ondernemers warm onthaald met een proeverij van BioToday cookies. Verder werd de dag gevuld met diverse sessies voor en door ondernemers, met o.a. Jumbo-ondernemer Daan Meijerink en horeca-ondernemer Gert Boonen. Als klap op de vuurpijl werden de winnaars van de Smaakt Local Marketing Awards bekend gemaakt. Een dag vol nieuwe inzichten, nieuwe contacten en gelukkige winnaars!
Smaakt Local Marketing Awards
Tijdens de Smaakt Local Marketing Awards uitreiking konden twee prestigieuze awards in de wacht worden gesleept; één voor beste lokale actie en één voor beste lokale marketingbeleid. Vorig jaar eindigde het door Smaakt geïnitieerde educatieve lesprogramma KidsProef, in samenwerking met Plus Sabine Zondag, in de top 3 van de Local Marketing Awards. Dat maakte het extra leuk en bijzonder om dit jaar als partner van de awards aanwezig te zijn en de prijzen te overhandigen. Albert Heijn Gorredijk ging er vandoor met de beste lokale actie; met hun duurzame Green-up actie zamelden zij maar liefst 400.000 plastic flesjes en blikjes in. Plus Sabine Zondag, die vorig jaar ook al met KidsProef werd genomineerd, haalde welverdiend de award voor het beste lokale beleid binnen. Marcel Pat, Commercieel Manager van de Smaakspecialist, mocht namens Smaakt de awards overhandigen aan de blije winnaars. Door deze best practices in het zonnetje te zetten wil Smaakt ondernemers inspireren meer aandacht aan hun local marketing te schenken en daarmee de sociale verbinding aan te gaan met de lokale consument. Smaakt is dan ook trots op de winnaars van de Smaakt Local Marketing Awards!
Verbinding maken met de lokale consument
Smaakt staat voor pure biologische producten. Wij geloven dat een bewuste keuze voor verantwoorde voeding goed is voor jezelf, je omgeving en de toekomst. Het is dan ook onze missie om biologische voeding voor iedereen toegankelijk te maken. Via het supermarktkanaal vinden onze Smaakt producten hun weg naar de consument. Met lokale supermarktacties wordt vervolgens de sociale verbinding gelegd met de lokale klant, door bijvoorbeeld bewustwording en kennis- en inspiratiedeling. Deze verbinding vergroot betrokkenheid en draagt bij aan onze missie.